5 rozdílů mezi eshopem a objednávkovým webem

5 rozdílů: eshop vs cestovka

Doba Korona přinesla do našeho podnikání velké zemětřesení. V době psaní tohoto blogu je cestovní ruch na bodě mrazu a (nejen naše) cestovní kancelář čelí existenčním problémům.

Rozjíždíme tedy novou nohu podnikání se zcela jiným formátem, na jaký jsme od roku 2012 zvyklí: eshop.

Všimli jsme si 5 hlavních rozdílů mezi klasickou web stránkou s nezávaznou nabídkou a klasickým eshopem s košíkem a platbou ihned.

1. Nezávazná objednávka vs Košík

V cestovce je každá objednávka manuálně vyhodnocována, jelikož ceny letenek a hlavně ceny vstupenek na fotbal se mění denně podle poptávaného počtu nebo požadované kategorie. Vytváří to velký „tlak“ na prodej a obchodní dovednosti. Klient mnohdy vytáhne z rukávu zázračnou cenu od konkurence a je třeba reagovat.

Eshop je v tomto aspektu pohodička: ráno usednete za comp a díváte objednávky. Žádné starosti s dokončením objednávky. Jen že by vám přes noc padla platební brána.

2. Služba vs Zboží

Zboží naskladníte a v podstatě čekáte, až se prodá. Občas uděláte změny v ceně. Základem je mít dobrý skladový program, abychom viděli, co chybí a je třeba dokoupit. O Brexitu a clech píšeme v jiném článku...

Zájezdy jsou úplně jiná věc. Cena se mění neustále. Například takový zájezd na Chelsea - Liverpool: cena je na začátku sezóny závratná a doslova neprodejná hlavně kvůli cenám lístků. Přijde však zakopnutí Liverpoolu, Chelsea má 12 bodů náskok v čele tabulky a ceny lístků padnou o 80%. Neustále je třeba sledovat nabídku vstupenek a měnit ceny na webu.

…jsme Chelsea fanoušci… 🙂

3. Komunikace se zákazníkem

V eshopu je komunikace hlavně PO prodeji. V cestovce je velmi důležitá komunikace při prodeji, když nepočítám už komunikaci přímo na zájezdu/zápasu. Velmi hodně záleží na nabídce. Jednoznačně osobnější vztah si ke klientům vypěstujeme v cestovce.

4. Platba

V eshopu je v podstatě volba jasná: karta nebo dobírka. Třeba jen nastavit platební bránu, resp. košík. U cestovky se platí hlavně převodem na účet. I zde ještě může klient odskočit od nákupu.

U zájezdů se jedná o více než desetinásobné ceny. Ty je většinou potřeba platit do pár dní, aby se objednaly letenky a vstupenky. Už zde musí být úplně jiný přístup ke klientovi ak prodeji.


Nejnovější produkty!

26,99  - 31,99 
SUPER CENA
15,99  - 16,99 
26,99  - 31,99 
SUPER CENA
15,99  - 16,99 
26,99  - 31,99 

5. Plánování

Dalo by se říci, že každou sezónu se hrají tytéž zápasy. Opak je však pravdou. Zápasy sice jsou podobné, ale každá sezóna je úplně jiná. Jednou jedou autobusové zájezdy na Bayern, poté se daří El Clasicu a pak zase jede Premier League.

Eshop je v tomto mnohem předvídatelnější a klidnější. Zde však zjišťujeme, že nálada na určité produkty kolísá a mění se. Třeba se rychle přizpůsobit a vytvářet nové produkty, které v cestovce "dodává" los nové sezóny.

závěr

Eshop je je v tomto momentě pro nás hlavně o produktu, stránce, marketingu a rychlém dodání. Cestovka je velmi o komunikaci s klienty, kde opravdu každá maličkost zaváží. Časově je třeba se objednávkovému webu věnovat mnohem intenzivněji než eshopu, čímž nechci říci, že eshop znamená méně práce.

Produkt je u fotbalu jasný - fotbalové zápasy. Eshop je v tomto mnohem náročnější, abychom trefli choutky nakupujících.

Každopádně věříme, že oba projekty budou u našich klientů úspěšné a klienti spokojeni.

Přidej komentář

Adam Slabej z Děčína si právě zakoupil tento produkt
René Klepáč z Prešova si právě zakoupil tento produkt
Radomír Ižák ze Zlína si právě zakoupil tento produkt
Ctirad Nagy z Nového Města nad Váhom si právě zakoupil tento produkt